איך מזהים קונדילומה אצל גברים

קונדילומה היא מחלת מין שבאה לידי ביטוי על גבי העור באזור אברי המין, צינור השתן ופי הטבעת וייתכן שגם באזורים נוספים בגוף, לרבות חלל הפה, האף והעיניים. תסמיני המחלה כוללים הופעה של יבלות על או באזור אברי המין, בדרך כלל בעלות מרקם גרגרי קשה או רך. אצל חולים מסוימים זה יכול להסתיים ביבלת אחת בודדה, אצל אחרים במספר רב של יבלות המפוזרות על פני שטח נרחב באזור האגן ואצל אחרים במקבצים של יבלות היוצרות מראה של מעין כרובית. התפרצות המחלה בצורת יבלות אלה יכולה להתרחש גם שנים לאחר יחסי המין המדבקים, אלא שהחשש להדבקה באמצעות יחסי מין הוא בעיקר לאחר הופעת היבלות. לעיתים המחלה מתבטאת בבליטות חלקות כמו נקודות חן, או במשטחים בצבע לבן שאינם בולטים.

המחלה שנגרמת כתוצאה מוירוס הפפילומה פוגעת בנשים ובגברים כאחד ובעוד שהמודעות להיבדקות בקרב נשים גבוהה יחסית, גם בזכות שגרת בדיקות המעקב אצל הגניקולוג, פפילומה בגברים הרבה פעמים סובלת מתת אבחון. בדיקת פפילומה לגברים עדיין שכיחה פחות כתוצאה מכל מני סיבות, ביניהן שגרה תכופה פחות של בדיקות מעקב שגרתיות. כתוצאה מזה, וירוס הפך וירוס הפפילומה גברים לסוכני העברה זמינים יותר.

 

איך תדעו שחליתם בקונדילומה?

מחלת הקונדילומה נגרמת כתוצאה מהידבקות בווירוס הפפילומה האנושי, שאת נוכחותו ניתן לברר באמצעות בדיקת PCR ייעודית. עם זאת, כל עוד לא התפתחו יבלות על פני העור, לא עולה כל חשד שהמחלה קיימת בגוף ולכן גם לא פונים לרופא לביצוע הבדיקה. בעוד שנשים עוברות בדיקת פאפ תקופתית אצל הגניקולוג בביקורת השגרתית גם בהעדר תסמינים, בחשד שלפפילומה גברים לא ילכו להיבדק בהיעדר נוכחותה של סיבה מובחנת.

אי לכך, אצל רובם המכריע של החולים, המחלה מתגלה לאחר הופעת היבלות על גבי העור, או הריריות. עם הופעת היבלות יש להימנע מקיום יחסי מין ולפנות בהקדם לרופא. הרופא  יבצע בדיקה ויזואלית של היבלות, בדרך כלל בעזרת קולפוסקופ המאפשר הגדלה נאותה ולאחר צביעת האזור בחומצה אצטית, על מנת לאבחן אותן כיבלות קונדילומה. יבלות אלה יכולות להופיע על גבי העור החשוף והן יכולות להתפתח גם בתוך הנרתיק, על גבי צוואר הרחם או בתוך פי הטבעת. מאחר והטיפול במחלה מבוסס על הסרת היבלות, יש לאבחן תחילה את כל היבלות הקיימות, גם באותם מקומות נסתרים עם גישה מוגבלת ולשם כך נדרשת בדיקה יסודית יותר באמצעות בדיקת קולפוסקופיה.

 

וירוס הפפילומה אצל גברים

פפילומה וירוס אצל גברים אמנם מתפתח באופן דומה לזה שאצל הנשים, אבל לאור מצב האבחון, נוצר מצב שבו נגיף הפפילומה אצל גברים מתקיים הרבה פעמים זמן רב עד לקבלת טיפול, אם בכלל. מה שהופך גברים רבים לנשאים שלא בידיעתם.

בשונה מנשים שעוברות בדיקת פאפ תקופתית לצד בדיקות קולפוסקופיה במידת הצורך על רקע ממצאים, בדיקת קולפוסקופיה לגבריםושל אברי גוף נוספים תתבצע רק בפנייה יזומה. פפילומה אצל גברים כמו אצל נשים באה לידי ביטוי ביבלות מדבקות ובעוד שאצל נשים, בדיקת הפאפ מסייעת להקדים תרופה למכה, בדיקת פפילומה גברים יעשו בדרך כלל רק לאחר שהיבלות כבר הופיעו. עם הופעת היבלות חשוב להפסיק לקיים יחסי מין ולהמעיט במגע עד להסרתן.

 

איך בודקים פפילומה אצל גברים

בדיקת וירוס הפפילומה לגבר נעשית באמצעות משטח היבלת או תרבית רקמת הרקטום בהעדר יבלות גלויות לעין.

איך לרפא פפילומה

הרפואה המודרנית עדיין לא יודעת איך להיפטר לחלוטין מהווירוס, לכן הטיפול המרכזי הוא מניעתי וניתן באמצעות חיסון- לגברים ולנשים כאחד, עוד מגיל חטיבת הביניים ועד לגילאי השלושים בגברים והחמישים בנשים ובהתאם להסכם הסבסוד של הקופה. את היבלות עצמן ניתן להסיר באמצעים שונים כמו תרחיף, משחה, חנקן ולייזר וככל שהן מוסרות, כך מוסר גורם הסיכון להדבקה ולסרטן.

וירוס הפפילומה אצל גברים

מהי בדיקת PCR לנגיף הפפילומה?

בדיקת HPV PCR היא בדיקה שמאפשרת לנו לבחון את נוכחות הנגיף המדבק על גבי העור   או הריריות. הבדיקה מבוצעת בדרך כלל לאחר ביצוע טיפול להסרת כל היבלות, כאשר רוצים לשלול נוכחות של הנגיף על גבי העור. יחד עם זאת, את הבדיקה ניתן בצע גם לפני הטיפול בכדי לשלול או לאשר את נוכחות הנגיף באזורים נסתרים שהגישה אליהם מוגבלת. כפי שאמרנו קודם לכן, מאחר והטיפול היחיד במחלה מבוסס על הסרת היבלות, יש לאתר תחילה את כל היבלות באזור אברי המין ופי הטבעת, וזאת באמצעות בדיקה קולפוסקופית מקיפה אותה יש לבצע אצל מומחה קונדילומה.

במרכז להסרת קונדילומה בהנהלת ד"ר שרגא וקסלר, תוכלו לקבל את כל התשובות על כל השאלות המטרידות אתכם סביב מחלת הקונדילומה, לרבות השאלה איך מזהים קונדילומה אצל גברים ונשים וכיצד מטפלים במחלה. המרכז מבצע האבחון המקיף למחלה ואת הטיפול היעיל יותר באמצעות לייזר, להשגת התוצאות הטובות ביותר בזמן הקצר ביותר. לפרטים נוספים צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 03-6956867.

קבעו תור מהיר