טיפול בקונדילומה אצל גברים

בקרב הציבור רווחת הסברה, שכאשר מדברים על נגיף הפפילומה האנושי מתכוונים בעיקר לנשים. אכן, נגיף ה- HPV מוזכר רבות בהקשר לנשים ובפרט ביחס להתפתחות גידולים טרום סרטניים וסרטן של צוואר הרחם. יחד עם זאת, קונדילומה הנגרמת מזנים מסוימת של נגיף זה פוקדת גם גברים. למעשה הנתונים מעידים שיש יותר נשים מגברים שהינן נשאיות פפילומה, אך גברים נוטים לסבול בשיעור גבוה יותר מהיבלות עצמן.

 

כיצד מטפלים בקונדילומה אצל גברים

טיפול בקונדילומה אצל גברים מתחיל בראש ובראשונה באבחון, הכולל בדיקה גופנית ובדיקות נוספות, כאשר בדרך כלל נפגעים שק האשכים והפין, אם כי גם פי הטבעת וסביבתו. במידה והבדיקות העלו כי אכן קיימת המחלה, טיפול בקונדילומה לגברים ממשיך בהסבר מקיף שמעניק ד"ר שרגא וקסלר למטופל אודות הצעדים הבאים והאפשרויות. יש לציין כי קיימים טיפולים שונים לתופעה, לרבות משחות ותרופות, אולם הטיפול המומלץ על ידי ד"ר וקסלר עבור קונדילומה בגברים הוא הלייזר. מדובר בטיפול באמצעות לייזר CO2 עם הכוונת קולפוסקופ וצביעה בחומצה אצטית, המיועד להסרה של גידולים וללקיחת דגימה הנשלחת למעבדה פתולוגית. לעיתים יהיה צורך לקיים כמה מפגשים טיפוליים להסרה מלאה של כלל הגידולים.

לאחר מכן, טיפולי קונדולימה אצל גברים ממשיכים בלייזר "רך", Soft Laser, אשר נועד לזירוז תוצאות הטיפול ולתרום למהירות ההחלמה. לאחר שהטיפולים מסתיימים וכל הגידולים נעלמים לחלוטין, חשוב לבצע בדיקות PCR לנגיף הפפילומה האנושי בשביל לוודא כי הנגיפים חוסלו על ידי המערכת החיסונית. בנוסף,  לאחר תוצאה תקינה של  HPV-PCRכדאי לשקול את חיסון גרדסיל כנגד הנגיף המיועד למנוע חזרת גידולים ומצבים טרום סרטניים וסרטניים.

 

מדוע דווקא לייזר?

כאמור, ניתן לקבל לקונדולימה בגברים טיפול מסוגים שונים, החל במחט חשמלית ועד לקרמים למיניהם. יחד עם זאת, הגישה היעילה ביותר מנסיונו רב השנים של ד"ר וקסלר היא כאמור הלייזר בהכוונת קולפוסקופ לאחר צביעה בתמיסת חומצה אצטית. אחד היתרונות של התערבות זו היא הצביעה, שבאמצעותה ניתן לזהות את הגידולים – כולל גידולים זעירים שלא ניתן לגלותם ולהעלימם בדרכים אחרות.

יש לציין כי בדרך כלל מדובר בטיפול הנשמר רק למקרים קשים של חזרת הקונדילומה, או מקרים מרובי גידולים, עקב עלותו הגבוהה של המכשור והמיומנות הנדרשת מהרופא. ואולם, לגישתו של ד"ר וקסלר יעילותו הגבוהה של הלייזר במקרים קשים בוודאי טובה גם למקרים יותר קלים, כאשר משך הטיפול גם קצר יותר. בנוסף, באמצעות הלייזר נוצרת כוויה די שטחית, כאשר עומק הטיפול הרדוד מאפשר הרדמה מקומית באמצעות ספריי, בלי זריקות הרדמה מקומיות או הרדמה כללית.

 

למידע נוסף, אבחון וטיפול בקונדילומה גברים

לפרטים נוספים אודות קונדילומה גברים: טיפול, תסמינים ואבחון, ולקביעת פגישת אבחון וייעוץ, הנכם מוזמנים לפנות אל המרכז להסרת קונדילומה בטלפון 03-6956867.

 

 

קבעו תור מהיר