יבלות מולוסקום

מהן יבלות ויראליות מולוסקום

אצל אחד הילדים במשפחה, או אצלכם, הופיעו יבלות קטנות ובהירות על אזורים שונים בגוף? עוד מישהו כבר מראה את אותם התסמינים? היבלות הולכות ומתרבות? אם כן, יכול מאוד להיות שמדובר ביבלות מולוסקום. על מנת לדעת בוודאות יהיה עליכם לפנות אל רופא עור או רופא המשפחה, שאולי יוכל לזהות את המחלה הויראלית הזו עם קולפוסקופ, ואולי עם כמה בדיקות פשוטות אחרות. במידה והתוצאה חיובית, יש טיפולים שבהחלט מומלץ לשקול.

קודם כל – להירגע

קודם כל חשוב לדעת כי יבלות ויראליות מולוסקום אינן מסוכנות לבריאות, לא שלכם ולא של ילדיכם. הן אינן מתפתחות לכדי גידול ממאיר (אפילו אם הן מופיעות במערכת הרביה הנשית), וגם אין מחקרים המעידים כי הופעתן מגבירה את הסיכון לסרטן. בנוסף לכך, אפילו אם לא תעשו כלום המערכת החיסונית שלכם תצליח בסופו של דבר להתגבר על הנגיף, אשר דרך אגב קוראים לו "פוקס". אמנם אי אפשר לדעת תוך כמה זמן תגמרו עם העניין, אך לרוב מדובר על מספר חודשים עד שנתיים. ואם קראתם באינטרנט שמדובר במחלת מין, נכון – יבלות מולוסקום מוגדרות בתור מחלת מין אך רק משום שהנגיף יכול לעבור במגע מיני. הוא יכול לעבור בעוד הרבה דרכים מרגע שהיבלות מופיעות (כמה שבועות אחרי ההדבקה, לרוב), ולכן אין צורך לחשוב עליו בתור "מחלת מין".

דבר שני – להיבדק

אז נכון שלא מדובר במחלה מסוכנת, אבל היא נראית לא יפה. חוץ מזה, גם אם אתם עדיין לא מרגישים אי נוחות, היא בהחלט עשויה להופיע ביחד עם גירודים חזקים, לעיתים אפילו זיהום ליד היבלות. יתרה מכך, בתוך היבלות עצמן שוכן נגיף הפוקס והן נוטות לגדול עם הזמן, אפילו עד גודל של אפונה קטנה, ובגודל כזה הן גם עלולות להותיר אחריהן צלקות. על מנת להבין חפשו עבור יבלות מולוסקום תמונות שמפורסמות באתרי בריאות ורפואה שונים ברשת. ואם לא די בכך, הנגיף גם מדבק למדי הן במשפחה, הן בבית הספר ובגן, ויכול לעבור גם לילדים וגם למבוגרים (אם כי הרבה יותר נפוץ בילדים).

לכן הדבר הנכון הוא ללכת להיבדק ולקבל תשובה מרופא עור או רופא משפחה. הרופא גם יוכל להסביר לכם אודות הטיפולים הקיימים. הטיפול המרכזי כיום הינו הסרה כירורגית עם כלי דומה לכפית שנקרא קורטה. מדובר בהליך פשוט יחסית שניתן לבצעו עם אלחוש מקומי ו/או טשטוש. כמו כן, ניתן לעבור טיפול בלייזר אשר לו מספר יתרונות לעומת האפשרויות הטיפוליות האחרות.

למידע נוסף ועזרה רפואית

לפרטים נוספים אודות יבלות ויראליות מולוסקום ועל אבחון וטיפול במחלה, הנכם מוזמנים לפנות אל המרכז להסרת קונדילומה בהנהלת ד"ר שרגא וקסלר, בטלפון 03-6956867.

קבעו תור מהיר