מולוסקום בנרתיק

מולסקום בפות – מה לעשות?

יבלות בפות עלולות להופיע בשלבים שונים של החיים כתוצאה מהידבקות בנגיפים שונים, בדגש על וירוס הפפילומה. יחד עם זאת, קיימים סוגים נוספים של נגיפים ואחד מהם הוא הפוקס, אשר גורם להופעת מולוסקום בפות. מדובר ביבלות בולטות עם נוזל צמיגי ולבן המכיל את הוירוס, אשר יכולות להופיע באזורים שונים בגוף לרבות אברי המין והירך הפנימית. כאשר מופיעות יבלות כאלו יש לנקוט בזהירות ביחסי המין ולפנות לאבחון וטיפול מקצועי.

לא מחלה ממאירה

מולוסקום קונטגיוזום, שהינה נפוצה יותר את אצל ילדים, איננה מחלה ממאירה. כלומר, בשונה מיבלות הקשורות לנגיף הפפילומה, יבלות אלו אינן יכולות להיות ממאירות ואף אינן נחשבות לטרום סרטן, ואינן מגבירות את הסיכון להיווצרות גידולים ממאירים. אלו הן בהחלט בשורות טובות. יחד עם זאת, האישה אינה יכולה לדעת מה טיבן של היבלות עד שלא תגיע לאבחון אצל רופא נשים ותעבור את הבדיקות ההולמות. תפקיד הבדיקות הוא כמובן לזהות מולוסקום בפות ולשלול בעיות אחרות שעלולות להיות מסוכנות, וכמו כן ליידע את האישה ולעזור לה למנוע הדבקה של בני זוג.

יש לציין כי היבלות עלולות להיות מגרדות, מעיקות ולהעיב על ההרגשה הכללית ועל חיי המין. הן גם נותרות לתקופה ממושכת של חודשים ואפילו שנים בטרם המערכת החיסונית מצליחה להתגבר סופית על הנגיף, ובזמן זה הן עלולות להמשיך ולגדול על כל המשתמע מכך. לכן, חשוב מאוד לאבחן מולוסקום בפות ולקבל טיפול הולם.

מולוסקום בנרתיק

אילו טיפולים יש למולוסקום בנרתיק

ישנם מספר תכשירים המוצעים כיום בבתי המרקחת, חלקם מצריכים מרשם רופא ואחרים לא, אולם היעילות שלהם נמוכה. כמו כן, ישנם טיפולים המבוססים על חומרים כימיים כמו חומצה רטינואית, אך הטיפול המתקדם ביותר מבוסס על טכנולוגיית הלייזר. במרכז להסרת קונדילומה קיים מכשור ייעודי, הכולל בין היתר קולפוסקופ בעל יכולת הגדלה של פי מאה, וכן שני סוגים של מכשירי לייזר. הסוג הראשון הינו לייזר CO2 הנחשב למתקדם מסוגו בעולם, והסוג השני הינו לייזר רך שמעודד החלמה וריפוי של האזורים מהם הנגעים מוסרים. למנהל המרכז, ד"ר שרגא וקסלר, ניסיון של למעלה מארבעים שנה באבחון וריפוי של קונדילומה, וביכולתו לתת מענה גם עבור מולוסקום בפות.

למידע נוסף ועזרה רפואית

לפרטים נוספים אודות מולוסקום בפות, דרכי האבחון והטיפול במחלה, הנכן מוזמנות לפנות אל המרכז להסרת קונדילומה בהנהלת ד"ר שרגא וקסלר, בטלפון 03-6956867.

קבעו תור מהיר