קונדילומה בצוואר הרחם

אודות קונדילומה בצוואר הרחם

קונדילומה היא מחלה הנגרמת על ידי נגיף הפפילומה האנושי, ומתבטאת ביבלות המופיעות באזורים שונים בגוף, לרבות בצוואר הרחם אצל נשים. מלבד זאת, הבליטות יכולות להופיע בנרתיק, בתעלה האנלית, בפרינאום, בפה והלוע ובלחמית העין, ובכן באזורים נוספים אצל גברים. מדובר בנגיף שאינו חודר עמוק עד אל מערכת הדם ולכן יש לבצע בדיקות זיהוי שטחיות מפני העור או מהריריות. מאותה סיבה גם לא מטפלים בתופעה באופן מעמיק הכרוך בכוויות ובהחלמה ממושכת, אלא באופן שטחי – עם עדיפות לטיפול בלייזר.

האם יש קשר בין קונדילומה לסרטן צוואר הרחם

ככלל, קונדילומה אינה מהווה תופעה מסוכנת, כלומר הגידולים אינם ממאירים, ומערכת החיסון גם תתגבר על הנגיף בעצמה במרבית המקרים. יחד עם זאת, במקרים נדירים הגידולים עלולים להתפתח לכדי מחלת הסרטן. על התפתחות הגידולים אחראיים בעיקר זני פפילומה 6 ו- 11 שמוגדרים כבעלי סיכון נמוך להיווצרות סרטן, אולם גם זנים אלו עלולים במקרים נדירים לגרום לבסוף לגידול סרטני. יתרה מכך, נמצא שבאחד מכל שלושה מגידולי קונדילומה בצוואר הרחם המקור הוא זנים שדווקא מוגדרים כסיכון גבוה להתפתחות סרטן, ובאחד עד שניים מכל עשרה מקרים אכן התפתחו מצבים סרטניים או טרום סרטניים.

חשיבותה של בדיקת פאפ

לאור האמור לעיל, במידה שבבדיקות המבוצעות למטופלת עולה כי מדובר בקונדילומה, יש לבצע בדיקת פאפ מצוואר הרחם. מדובר בבדיקה שמטרה לזהות גידולים טרום סרטניים וסרטניים בצוואר הרחם, בה הרופא נוטל מפני צוואר הרחם דגימת תאים. את הדגימה שולחים למעבדה במטרה לגלות שינויים שאינם תקינים, כגון דלקות, סרטן וטרום סרטן. למעשה, בדיקה זו נחשבת לטובה מאוד ובאמצעותה ניתן לגלות יותר משמונים אחוזים מהמקרים של סרטן בצוואר הרחם, אולם יש לה גם מגבלות של חוסר דיוק ויש הטוענים כי ניתן לזהות רק כמחצית מהנשים הסובלות ממצב טרום סרטני או סרטני בצוואר הרחם. מאידך, הנתונים מורים על כך ששתיים או שלוש מכל עשר נשים מקבלות תשובות חיוביות, כלומר של מצב טרום סרטני או סרטני מהבדיקה, בעוד שצוואר הרחם שלהן תקין לגמרי.

 

למידע, אבחון וטיפול בקונדילומה בצוואר הרחם

לפרטים נוספים אודות קונדילומה בצוואר הרחם ולקביעת פגישת אבחון וייעוץ, הנכם מוזמנים לפנות אל המרכז להסרת קונדילומה בטלפון 03-6956867.

קבעו תור מהיר