חיסון קונדילומה בגברים

חיסון נגד קונדילומה

מחלת הקונדילומה היא מחלת מין הנגרמת על ידי הדבקה בווירוס הפפילומה האנושי. המדובר בקבוצה של יותר מ-200 זנים שונים של הווירוס, מהם שני זנים (זנים 6 ו-11) אחראים על 90% ממקרי הקונדילומה באברי המין. וירוס הפפילומה גם מהווה גורם סיכון משמעותי לסרטן צוואר הרחם ועל כן הושקע מאמץ מחקרי רב בפיתוח חיסון נגד הווירוס שבסופו של דבר מהווה גם חיסון נגד קונדילומה. החיסון אושר לפני כ-19 שנים על ידי ה-FDA האמריקני. החיסון היעיל ביותר היום נקרא "גרדסיל 9" שפותח כנגד 9 זנים של HPV: 6,11,16,18,31,33,45,52,58.

האם קיים חיסון קונדילומה בגברים?

אחת התפיסות השגויות שהתפתחו סביב הנושא של חיסון נגד קונדילומה גורסת כי החיסון נועד לנשים בלבד ואינו יעיל בגברים. בפועל מדובר כמובן בטעות מיסודה. אחד המניעים המרכזיים לפיתוח החיסון אכן היה הצורך במניעת הסיכון להתפתחות סרטן צוואר הרחם אצל נשים כתוצאה מהידבקות בווירוס הפפילומה. יחד עם זאת, מרגע שפותחו החיסונים, הרי שהם מותאמים לשימוש הן על ידי נשים והן על ידי גברים. אצל נשים וגברים משמשים חיסונים להגנה הן מפני הידבקות במחלת הקונדילומה והן מפני התפתחות סרטן הנגרם על-ידי וירוס הפפילומה ועל כן חיסון קונדילומה בגברים יעיל באותה מידה כמו בנשים.

 

היכן ניתן לקבל את החיסון?

אם אתם מעוניינים לקבל חיסון נגד קונדילומה, ויש לכם בהחלט סיבה טובה לכך אם אתם פעילים מינית, תוכלו לפנות לקופת החולים שלכם ולהתייעץ בנושא עם רופא המשפחה. יש לשים לב כי החיסון לרוב אינו מוגדר בתור חיסון נגד קונדילומה, אלא דווקא כחיסון נגד פפילומה. בפועל כמובן, מדובר באותו חיסון בדיוק, שיעילותו נגד הפפילומה מגדירה גם את יעילותו נגד הקונדילומה. כמו כן כדאי לדעת כי בעבר אכן צצו שאלות סביב בטיחות החיסון לאחר שנתגלו מספר מקרים של נערות שחלו בסרטן צוואר הרחם לאחר שקיבלו את החיסון. בפועל, לאחר חקירה יסודית שנערכה בעניין, לא נמצא כל קשר בין מתן החיסון בפועל ובין מקרי הסרטן שהתפתחו אצל אותן נערות ועד כה לא נתגלו ממצאים כלשהם שיכולים להטיל ספק בבטיחותו של החיסון, שנחשב מאוד בטוח ומאוד יעיל.

במרכז להסרת קונדילומה בהנהלת ד"ר שרגא וקסלר תוכלו לקבל את כל המידע על מחלת הקונדילומה. המרכז מתמחה באבחון המחלה ובטיפול בה באמצעות לייזר בהכוונה של קולפוסקופ ובאמצעות לייזר רך. לפרטים נוספים צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 03-6956867.

קבעו תור מהיר