מומחה קונדילומה

קונדילומה היא מחלת מין המועברת במגע עורי, בדרך כלל – אך לא רק – במסגרת קיום יחסי מין, על ידי וירוס הפיפולמה האנושי. הווירוס, שהוא למעשה קבוצה של יותר מ-200 זנים שונים (מתוכם שני זנים אחראים על 90% ממקרי הקונדילומה), עובר בתהליך ההדבקה ויכול להתפרץ גם שנה לאחר קיום יחסי המין המדבקים. התפרצות המחלה באה לידי ביטוי בהופעת יבלות באזור אברי המין ובפי הטבעת, אם כי יבלות הקונדילומה יכולות להתפשט לאיברים נוספים. כך למשל, במין אוראלי יכולה להתרחש הדבקות של חלל הפה.

מדוע נדרש מומחה קונדילומה לטיפול במחלה?

תחילה חשוב להבין את הדבר הבא: מערכת החיסון שלנו יודעת להילחם בווירוס הפפילומה ובדרך כלל נדרשות שנתיים עד שלוש שנים עד לחיסול הווירוס באופן מוחלט. יחד עם זאת, במהלך תקופה זו בכל קיום יחסי מין קיימת סכנת הדבקה של 50-60%. בהתאם לכך, מייד עם גילוי היבלות יש להימנע מקיום יחסי מין ולפנות לקבלת טיפול. הטיפול במחלה מבוסס על הסרת היבלות מן העור ובדיקת HPV PCR כי לא נותרה נוכחות של הווירוס על גבי העור והריריות. הסרת היבלות היעילה ביותר היא באמצעות טיפול בלייזר 2CO בהכוונה של קולפוסקופ. בכדי לבנות תכנית טיפול יעילה עם יכולת לבצע את ההסרה נדרש מומחה קונדילומה, המכיר את המחלה לפניי ולפנים ויודע לבצע את הטיפול בכל אזור בגוף בו נמצאת המחלה.

 

כיצד מוסרות היבלות מהעור ומהריריות?

הסרת היבלות על ידי מומחה קונדילומה מתבצעת באופן היעיל ביותר באמצעות טיפולי לייזר עד להיעלמותן המוחלטת. מומחה קונדילומה יקפיד לבצע לאחר הטיפול, בדיקת PCR  המיועדת לתת אינדיקציה לגבי היעלמות הווירוס מכל האזורים בהם הוא עשוי להמצא. ישנה חשיבות רבה לביצוע בדיקה זו על מנת להבטיח כי לא קיים חשש להדבקה לאחר הטיפול.

המרכז להסרת קונדילומה בהנהלת ד"ר שרגא וקסלר מעמיד לרשותכם את מומחה קונדילומה המוביל בארץ ואת הטכנולוגיה היעילה ביותר. לפרטים נוספים על המחלה ועל הטיפול בה, צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 03-6956867 ונשמח לענות לכל שאלותיכם.

קבעו תור מהיר