קונדילומה אקומינטה

קונדילומה אקומינטה – כיצד מאבחנים?

קונדילומה אקומינטה הוא השם המלא למחלת הקונדילומה, כאשר הכוונה היא ליבלת מחודדת שנגרמת על ידי נגיף הפפילומה האנושי. יבלות מחודדות אלו מתפתחות לרוב באזור אברי המין, מערכת השתן ופי הטבעת, ומביאות לתסמינים בלתי נעימים כמו תחושת שריפה, הפרשות, גירודים ועוד. כאשר תסמינים אלו מופיעים יש לגשת אל הרופא לאבחון וקבלת טיפול הולם.

אבחון של קונדילומה אקומינטה

ראוי לציין כי ברוב הגדול של המקרים קונדילומה אקומינטה איננה מסוכנת או ממאירה, ויתרה מכך – ברוב המקרים תצליח מערכת החיסון להתגבר על הנגיף בטווח של כשנה- שנתיים. יחד עם זאת, במקרים מסוימים קיים לסיכון להתפתחות גידול ממאיר, ומעבר לכך התסמינים מעיקים ומעיבים על איכות החיים, ואף יש לשלול בעיות רפואיות נוספות שעלולות להיות מסוכנות.

על כן, אם מופיעים תסמינים של קונדילומה אקומינטה יש לפנות אל רופא בעל מיומנות וניסיון באבחון וטיפול במחלה. בדרך כלל, בבדיקה גופנית ותשאול של המטופל לגבי התסמינים כבר ניתן לקבל אבחנה או חשד לגבי המחלה, תוך שלילת מצבים אחרים. במידה וישנם חשד או אבחנה, יש להמשיך לביצוע קולפוסקופיה לאברי המין, לפי הטבעת ולסביבתו, לפה והלוע, לפיית השופכה, לעיניים והאף. במידה שנמצאו יבלות הנראות כמו קונדילומה או חשוד בכך, יש לבצע ביופסיה לצורך קביעת סוג הגידול ושלילת מצב טרום סרטני או סרטני. בנוסף, יהיה צורך לבצע מיאטוסקופיה לבחינת פי השופכה באמצעות קולפוסקופ.

במידה והבדיקות העלו שאכן מדובר בקונדילומה אקומינטה, הרי שבנשים יהיה צורך לבצע בדיקת פאפ של צוואר הרחם, ואם הקונדילומה נמצאה בפי הטבעת וסביבתו, הרי שגם בגברים וגם בנשים יש לקחת משטח פאפ מאזור זה. מעבר לכך, אם עולה חשד להימצאות של יבלות בתעלה האנאלית, יש לבצע אנוסקופיה באמצעות קולפוסקופ, הכוללת בחינה של התעלה עד לעומק של עשרה ס"מ.

בהתאם לממצאי האבחונים והבדיקות יציע וינחה ד"ר שרגא וקסלר את המטופל/ת למהלך הטיפולי ההולם. הליווי ניתן לכל אורך הדרך ועד להחלמה.

 

לאבחון קונדילומה אקומינטה

לפרטים נוספים אודות קונדילומה אקומינטה ולקביעת פגישת אבחון וייעוץ, הנכם מוזמנים לפנות אל המרכז להסרת קונדילומה בטלפון 03-6956867.

קבעו תור מהיר