קונדילומה בפה טיפול

מחלת הקונדילומה היא מחלת מין הנגרמת בעקבות הידבקות בווירוס הפפילומה האנושי, שהוא למעשה קבוצה של למעלה מ-200 זנים שונים של וירוס הפפילומה. מתוך 200 הזנים הללו, כ-40 זנים עלולים לגרום להתפרצות של מחלת הקונדילומה, ומתוכם 2 זנים בלבד (זנים 6 ו-11) אחראים ל-90% ממקרי הקונדילומה באברי המין. אחרי שאמרנו את זה, זנים אלה יכולים לגרום להתפתחות קונדילומה בשפתיים ובפה בכלל, הן בעקבות מין אוראלי עם אדם הסובל מהמחלה והן באמצעות נשיקות או מגע הדוק עם מכשירים מזוהמים.

איך מטפלים במקרה של קונדילומה בפה?

קונדילומה בפה תופיע בדרך כלל בדמותן של יבלות קטנות המתפתחות על גבי הלשון, ובמיוחד בחלקה התחתון. גם במקרה זה, הטיפול בקונדילומה מבוסס על הסרת היבלות עד להיעלמותן המוחלטת. יחד עם זאת, לאור המיקום המיוחד והרגיש של היבלות בתוך הפה, ישנן מגבלות מסוימות ביחס לטכניקות הטיפול שניתן ליישם. כך למשל, במקרה של קונדילומה בפה ולא פחות מכך גם קונדילומה בשפתיים, לא ניתן להשתמש בתכשירים וקרמים המיועדים לצריבה איטית ומדורגת של היבלות, שכן מדובר בתכשירים לשימוש חיצוני בלבד, אשר אסורים לבליעה.

בהתאם לכך, במקרה של קונדילומה בפה טיפול יסודי יכלול הסרה פיזית של היבלות באמצעות לייזר. על פי הצורך מבוצעת הרדמה מקומית של אזור הטיפול באמצעות ספריי.

 

האם הטיפול מעניק ריפוי מלא?

מרגע ההידבקות בנגיף הפפילומה, עשוי הנגיף להישאר בגוף לתקופה של כשנתיים עד שלוש שנים. מערכת החיסון האנושית יודעת להילחם בנגיף ובסופו של דבר גם להוביל לריפוי מלא מהנגיף. יחד עם זאת, הסרת יבלות הקונדילומה בלייזר מועילה לזירוז הפעלה של מערכת החיסון לסילוק הנגיף מהגוף. לאחר הסרת היבלות, הנגיף עדיין עשוי להתקיים בתוך הגוף עד לחיסולו המוחלט על ידי מערכת החיסון. לאחר הסרת יבלות קונדילומה בשפתיים או בפה, ניתן לבצע בדיקת PCR שמטרתה לוודא כי אין סממנים לנוכחות הנגיף. דברים אלה נכונים גם לקונדילומה באברי המין וגם למקרים של קונדילומה בשפתיים או בפה.

במרכז להסרת קונדילומה בהנהלת ד"ר שרגא וקסלר תוכלו לקבל טיפול מקיף ויסודי להסרת יבלות הקונדילומה באברים שונים בגוף באמצעות לייזר 2CO ובאמצעות לייזר רך. לאחר קבלת טיפול הסרת קונדילומה בשפתיים ניתן לבצע במרכז גם בדיקת PCR לשלילת נוכחות הנגיף באזור הפה. לקבלת פרטים נוספים על הטיפול צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 03-6956867 ונשמח לענות על כל השאלות המטרידות אתכם בנושא.

קבעו תור מהיר