קונדילומה בפות

קונדילומה בפות תסמינים

אם את מזהה גידולי עור קטנים שנראים כמו יבלות גרגריות או דמויות כרובית, ייתכן מאוד שאת סובלת ממחלת הקונדילומה. קונדילומה היא מחלת מין הנגרמת על ידי וירוס הפפילומה האנושי ומועברת מאדם לאדם במגע עורי במהלך יחסי מין, או כתוצאה ממגע עם מכשירים או חפצי ביגוד מזוהמים. יבלות אלה יכולות להופיע כעבור 2-3 חודשים והן יכולות להופיע גם כשנה ויותר לאחר ההדבקה. ישנם מקרים רבים בהם היבלות לא מופיעות כלל ובמקרים אחרים הן מופיעות ונעלמות מעצמן. כיום, הטיפול בקונדילומה מבוסס על הסרת היבלות הנגרמות על ידי המחלה, שכן יבלות אלה הן הביטוי היחיד של המחלה.

כיצד תדעי שאת סובלת ממצב של קונדילומה בפות?

קונדילומה בפות או קונדילומה בנרתיק, באה לידי ביטוי כאמור באמצעות הופעת יבלת אחת או יותר באזור הפות. יחד עם זאת, שימי לב שהיבלות יכולות להופיע גם מסביב לפות, ברקמת החיבור שבין הפות לפי הטבעת ובאזור פי הטבעת. יבלות אלה יכולות להופיע על פני השטח והן יכולות להופיע בתוך הנרתיק, בתוך פי הטבעת ולעיתים גם בשופכה. במקרה של קונדילומה בפות תסמינים מרכזיים יכללו הופעה של יבלת אחת בודדת, מספר יבלות המפוזרות באזורים שונים של הפות או מקבצי יבלות היוצרים מעין צורה של כרובית. אצל נשים תהיינה היבלות בדרך כלל רכות ובעלות מרקם גרגרי, אם כי לא בהכרח. קונדילומה בפות אינה כרוכה בכאב, אך את בהחלט עשויה להרגיש גרד או גירוי באזור היבלת ובמקרים מסוימים היבלת יכול גם להופיע דימום מהיבלת בזמן קיום יחסי מין.

יבלות קונדילומה

כיצד מאובחנת קונדילומה בנרתיק וכיצד היא מטופלת?

אבחון קונדילומה הוא אבחון ויזואלי, קרי הרופא בוחן את פני העור והריריות באזור החשוד בהדבקה במאמצעות קולפוסקופ לאחר צביעה מיוחדת, ומנסה לאתר יבלות קיימות. במקרים של קונדילומה בנרתיק, ובמיוחד בעומק הנרתיק ועד צוואר הרחם, נדרשת בדיקה יסודית יותר, שגם היא מבוססת על אבחון בקולפוסקופ. לאחר שאובחן מצב של קונדילומה בפות, הטיפול במחלה מבוסס על הסרת היבלות בלייזר בהכוונת קולפוסקופ. הטיפול בלייזר להסרת הגידולים מזרז את מערכת החיסון לסילוק הנגיפים.

במרכז להסרת קונדילומה בהנהלת ד"ר שרגא וקסלר, תוכלי לקבל טיפול מלא ויסודי במחלת הקונדילומה עם אפשרות להסרת קונדילומה בפות בלייזר בהכוונת קולפוסקופ ולאחר צביעה מיוחדת ובאמצעות לייזר רך. לפרטים נוספים צרי עמנו קשר בטלפון 03-6956867 ונשמח לענות על כל שאלה שמטרידה אותך בנושא.

קבעו תור מהיר