קונדילומה בפין תסמינים

קונדילומה בפין טיפול

קונדילומה היא מחלת מין המועברת במגע עורי בזמן קיום יחסי מין, או אחרי מגע עם אביזרים מזוהמים כמו מושב אסלה או מגבות. הגורם למחלה הוא וירוס הפפילומה האנושי –HPV- Human papilloma virus ומרגע ההדבקה צפויים לחלוף 2-3 חודשים בממוצע עד להתפרצות המחלה בצורת הופעת יבלות באזור אברי המין. לעיתים ההתפרצות תתרחש בשלב מוקדם יותר, ולעיתים עשויה לעבור שנה ואף יותר מזה עד להופעה של נגעים כתוצאה מנוכחות הנגיף במערכת.

קונדילומה על הפין יכולה לבוא לידי ביטוי בהופעת יבלת אחת בודדה, מספר יבלות או מקבץ יבלות בצורת מעין כרובית, בכל אזור על גבי הפין. יבלות HPV באופן כללי יכולות להופיע גם באזור שמסביב לפין, על המפשעות ועל האשכים. נגעי הקונדילומה עשויים להופיע למעשה על פני כל חלקי הגוף, לרבות באזור פי הטבעת, חלל הפה ואזור הלוע.

בקונדילומה בפין הופעת יבלת בקצה השופכה או אפילו בתוך השופכה, יכולה לגרום לקושי בהטלת שתן, אך פרט לכך מדובר במחלה נטולת כאב. במקרה של קונדילומה על הפין, צריכה בחירת הטיפול לקחת בחשבון את רגישות הפין ועור המעטפת של הפין.

המחלה שכיחה יותר אצל גברים שלא נימולו.

 

מהו הטיפול במקרה של קונדילומה בפין?

יבלות באברי המין הוא הביטוי היחיד למעשה של המחלה. טיפול בקונדילומה הוא טיפול המבוסס על הסרת היבלות מהעור וזאת באמצעות לייזר בהכוונת קולפוסקופ ואחרי צביעה מיוחדת. כאמור, מאחר ועור הפין הוא רגיש למדי, במקרה של קונדילומה בפין, טיפול מדוייק ונטול צלקות ניתן להשגה בלייזר.

לטיפול בנגעי הקונדילומה יש כמה גישות וגם כמה טכניקות, כאשר חלקן שטחיות והיעילות שלהן לא גבוהה מדי. משחה ותרחיף הם אמצעי הטיפול העיקריים בטיפול השטחי שבנגע , אלה לרוב לא מצליחים להביא לכדי הסרה של הנגע. הסרת הנגעים היא חיונית לטיפול ולכן התאמת הטיפול היעיל היא חיונית.

באופן כללי ניתן להסיר נגעים של קונדילומה גם באמצעות חנקן נוזלי או באמצעות כלי דמוי כפית שמאפשר סוג של עקירת הנגע. עם זאת, כאשר הנגע מופיע בפין שיטות אלה אינן מתאימות גם משום שהן כואבות וגם משום שהן משאירות בדרך כלל צלקת.

הבחירה בלייזר כשיטת הטיפול המומלצת מאפשרת לעבור פרוצדורה נטולת כאב כמעט לחלוטין, נטולת צלקת ותומכת פעילות מערכת החיסון. נראה כי פעולת הלייזר מייצרת תהליכים שמאפשרים למערכת החיסון ללמוד וליישם סילוק יעיל יותר של הנגיף.

למרות שהטיפול בלייזר נחשב לטיפול שאינו כואב, במרכז להסרת קונדילומה ההליך נעשה תחת הרדמה מקומית אשר מיושמת בתרסיס ואינה מלווה בשום חוסר נוחות באשר הוא.

 

האם הסרת היבלות מובילה לריפוי מלא?

לפני שאתם ניגשים לטיפול, חשוב לוודא שהיבלות שהופיעו על הפין שלכם אכן נובעות מקונדילומה. במקרה של קונדילומה בפין תסמינים בולטים יכללו הופעה של יבלת אחת או יותר בעלת מראה גרגרי על פני עור הפין בכל אזור על פני הפין או מסביבו. יבלות אלה אינן כואבות, אך יכולות לגרום לגרד וגירוי ואף לדמם במהלך קיום יחסי מין. אם זיהיתם יבלות כאלה על הפין, גשו לרופא שיאבחן אותן באמצעות קולפוסקופ.

הגודל של הנגעים משתנה ובעוד שישנם נגעים שניכרים לעין ובעקבות זאת גם גוררים בעקבות כך פגיעה אסתטית משמעותית. עם זאת לעיתים הנגעים יהיו קטנים מאד ולא ניתן יהיה לראות אותם בעין, אבל זה לא אומר שהם לא שם. הבדיקה עצמה חייבת להיות יסודית ומיקרוסקופית, ואצלינו בקליניקה אני אף מבצע צביעה מיוחדת ובמידת הצורך. לרוב תתבקש בדיקה מקיפה יותר של אזור הפין בלבד, בגלל הסיכון להעברה עצמית, כך שבדיקה מיקרוסקופית תחת צביעה תתבצע גם באזור הרקטום.

דגימות מהבדיקה ישלחו למעבדה על מנת לאבחן את רמת מסוכנת זני הווירוס.

יבלת בפין

חייבים לטפל גם בבן/בת הזוג

מאחר ווירוס הפפילומה האנושי הוא מדבק מאוד, חשוב מאד לעדכן את הפרטנר או הפרטנרים ליחסי מין לפחות לתקופה הנוכחית. מאחר ולא ניתן לדעת את מקור ההידבקות, משום שהשלב הלטנטי עשוי להיות ארוך כל כך ובעיקר קשה לאמוד את אורכו.

בנוסף לכך שבעת הופעת הנגעים חשוב להימנע מקיום יחסי מין, גם אם הם מוגנים, וכן גם בשיתוף מגבות- משום שנמצא כי הווירוס עובר גם באמצעותן, חשוב שגם בן או בת הזוג יעברו בדיקה מקיפה ויסודית על מנת להבטיח את בריאותם ובטיחותם המלאה.

במרכז להסרת קונדילומה בהנהלת ד"ר שרגא וקסלר, תוכלו לעבור מהלך טיפול מהיר ומקצועי להסרת יבלות מאברי המין, באמצעות לייזר 2CO ובאמצעות לייזר רך ובכלל זה טיפול במקרה של קונדילומה על הפין. ברשותנו אמצעי הטיפול הטיפול היעיל ביותר ורופא מקצועי ומיומן המכיר את הנושא לפניי ולפנים. הטיפול קצר ולרוב די בטיפול אחד בודד על מנת להשלים את הסרת כל הנגעים. הטיפול בלייזר מסיע להפחית את הישנות הנגעים. לפרטים נוספים צרו קשר עוד היום בטלפון 03-6956867.

קבעו תור מהיר