קונדילומה בפי טבעת

קונדילומה בפי הטבעת טיפול

סובלים מיבלות באזור פי הטבעת? ייתכן מאוד שמדובר בקונדילומה, מחלת מין מדבקת ממנה סובלים יותר מרבע מהאנשים ומהנשים שסובלים מקונדילומה באברי המין. הקונדילומה נגרמת בעקבות הידבקות בווירוס הפפילומה האנושי באמצעות מגע עורי במסגרת קיום יחסי מין, או כתוצאה ממגע עם חפצים מזוהמים כמו תחתונים, מגבות ומושב אסלה. על אף שמדובר במחלת מין שבאה לידי ביטוי באזור אברי המין, בקיום יחסים אנאליים יכולה הקונדילומה להתפתח גם באזור פי הטבעת. קונדילומה בפי הטבעת כמוה כקונדילומה בפות, בנרתיק או בפין, וזה נכון גם לגבי האופן בו מתפתחת המחלה וגם לגבי אופן הטיפול בה. חשוב לדעת שבכרבע מהאנשים שיש להם קונדילומה באזור אברי המין ואשר לא קיימו יחסי מין אנליים, מופיעים גידולי הקונדילומה בפי הטבעת ובתוך התעלה האנלית. לעיתים יש צורך לעשות אנוסקופיה עם סיב אופטי כדי לאבחן קונדילומה בתעלה האנלית, פעולה הנקראת High Resolution Anuscopy.

טיפול בקונדילומה – הסרת היבלות

הטיפול בקונדילומה מבוסס על הסרת היבלות שהופיעו באזור אברי המין ובפי הטבעת בעקבות התפרצות המחלה. על אף שהיבלות אינן גורמות לכאב, הן יכולות בהחלט לגרום לגרד וגירוי ואף לדמם, וזאת מעבר למפגע האסתטי והמבוכה שהן יכולות לגרום לה. חשוב להימנע מקיום יחסי מין עד להסרה מלאה של כלל היבלות ועד לאחר ההיעלמות של נגיפי הפפילומה, עפ"י בדיקת PCR ל- HPV.

 

קונדילומה בפי טבעת – איך מטפלים?

במקרה של קונדילומה בפי הטבעת טיפול יעיל יכלול אידוי הנגעים בלייזר בהכוונת קולפוסקופ כולל בתוך התעלה האנלית עד לעומק 10 ס"מ, שעד לגובה זה מגיעות היבלות.

 

בחירת טכניקת הטיפול במקרה של קונדילומה בפי הטבעת

לעיתים די בטיפול לייזר אחד ולעיתים יש צורך במספר טיפולים. במקרים של גידולי קונדילומה בתוך התעלה האנלית יבוצע טיפול בלייזר שם בסיוע סיב אופטי ובאמצעות לייזר רך.

אם אתם סובלים מבעיית קונדילומה בפי הטבעת טיפול אפקטיבי ומקצועי יכול להחזיר אתכם במהירות אל קו הבריאות, ואת הטיפול הזה תוכלו לקבל במרכז להסרת קונדילומה בהנהלת ד"ר שרגא וקסלר בשיחת טלפון אחת למספר 03-6956867.

קבעו תור מהיר