קונדילומה הריון

קונדילומה היא מחלת מין שבאה לידי ביטוי על פני העור והריריות באמצעות יבלות או בליטות קטנות המתפתחות באזורים שונים על או סביב אברי המין ו/או פי הטבעת. נגיפי המחלה מועברים בעיקר במגע מיני ובמגע עם חפצים מזוהמים בנגיף, מכיוון שבמגעים אלו נוצר חיכוך רב של העור. עובדה פשוטה זו מספיקה בכדי להבין שבמקרה של קונדילומה בהריון, קיימת סבירות מסוימת להידבקות היילוד במהלך הלידה עצמה. יחד עם זאת, על פי מחקרים שנערכו סביב נושא זה, נמצא כי שיעור ההדבקות הוא פחות מ-1% וליתר דיוק 0.7%. זאת אומרת שמתוך 1,000 לידות של נשים הסובלות מקונדילומה בזמן הלידה, תתרחש הדבקה של היילוד ב-7 מקרים בלבד. כמו כן, ישנם סימנים המעידים על כך שהמחלה עלולה להחמיר במהלך ההריון וכן מחקרים המוכיחים הדבקות של העובר עוד בהיותו ברחם אימו.

איך מתמודדים עם מצב של קונדילומה בהריון?

תחילה חשוב לומר את הדבר הבא: בכל הריון בו האם סובלת ממחלת הקונדילומה, לא ניתן להבטיח במאה אחוז כי לא תתרחש הדבקה של היילוד במהלך ההריון. ההדבקה עצמה מתרחשת לרוב בזמן הלידה עצמה, כאשר היילוד עובר בתעלת הלידה ויוצר מגע עם הנגיפים שם. תינוק שנדבק בנגיפים במהלך הלידה, יחלה בקונדילומה במיתרי הקול בשכיחות של 1 ל 1000. יחד עם זאת, אפשר בהחלט להוריד מאוד את ההסתברות להדבקת היילוד בלידה וזאת באמצעות קבלת טיפול מתאים להסרת גידולי הקונדילומה עד להיעלמות הנגיפים לפני הלידה ורצוי אף לפני ההריון.

 

כיצד מטפלים בקונדילומה לפני לידה?

השילוב של קונדילומה הריון ולידה הוא שילוב מאוד לא בריא, שאנחנו רוצים לנטרל ממנו את רכיב הקונדילומה ולהשאיר את העיקר: הריון בריא ולידה מוצלחת ובריאה. בכדי להבטיח זאת, חשוב להתחיל בטיפול כמה שיותר מוקדם בהריון ועדיף עוד לפני כן. במקרה של קונדילומה בהריון הטיפול היעיל ביותר והמותר הוא באמצעות לייזר. טיפול זה יכול לארוך שבועות ולכן חשוב להתחיל כמה שיותר מוקדם.

במרכז להסרת קונדילומה בהנהלת ד"ר שרגא וקסלר תוכלי לקבל טיפול מקיף וכולל להסרת כל יבלות הקונדילומה בתעלת הלידה. כמו כן, בכדי להפחית את סכנת ההדבקה למינימום האפשרי, יבוצע טיפול מקיף להסרת כל היבלות באזורי צוואר הרחם, הנרתיק, הפות ופי הטבעת באמצעות לייזר 2CO ובאמצעות לייזר רך. לפרטים נוספים על הטיפול שלנו במצב של קונדילומה בהריון, צרי עמנו קשר עוד היום בטלפון 03-6956867.

קבעו תור מהיר