קונדילומה חוזרת

קונדילומה חוזרת – סיבות ומניעה

קונדילומה, בליטות או יבלות שנוצרות עקב הידבקות בנגיף HPV, היא מחלה בעלת שכיחות גבוהה ולמעשה מחלת המין הנפוצה ביותר בימינו. על פי מחקרים, בעשרים השנים האחרונות עלתה שכיחות המחלה פי ארבע, כאשר בכל שנה יותר מארבעה עשר מיליון חולים חדשים בקונדילומה מאובחנים רק בארה"ב, ובעיקר מדובר באנשים צעירים בשנות בעשרה המבוגרות ובגילאי השלושים. יש לציין כי במקרים לא מעטים, קונדילומה חוזרת גם לאחר טיפולים ובעיקר אם המטופל הוא בעל מערכת חיסונית לקויה.

חיזוק מערכת החיסון

כאמור, אנשים הסובלים מליקוי במערכת החיסון מסיבה זו או אחרת, נמצאים בסיכון גבוה יותר לקונדילומה חוזרת, כמו גם בסיכון רב יותר ליבלות מוגדלות, חוסר נוחות ולהתפתחות של הגידולים לממאירות. על כן, אחת ההמלצות הברורות לאנשים הסובלים מקונדילומה ועוברים טיפולים, היא לדאוג גם לחיזוק המערכת החיסונית.

ישנם גורמים רבים העשויים לגרום להחלשה של מערכת החיסון, ולעומת זאת פעולות רבות העשויות לחזק אותה. כך למשל, ישנו קשר בין מצב רוח תקין לבין חיזוק המערכת החיסונית, וכן להפחתה של מתח בחיים ולשנת לילה של שבע או שמונה שעות, המתחילה לא לאחר חצות. בנוסף, לחיזוק המערכת החיסונית תורמת תזונה טובה ובריאה הכוללת אנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון), הימנעות ממאמץ גופני קיצוני (למשל ענפי ספורט מאתגרים במיוחד), נטילה של ויטמינים, ולעומת זאת הימנעות מעישון ומסביבת מעשנים, והקטנה של שימוש בתרופות בלתי חיוניות.

לבסוף, ראוי לציין כי בארץ ובעולם מציעים חיסון בשם גרדסיל 9. מדובר בחיסון שנועד למנוע קונדילומה והופעה של גידולים טרום ממאירים וממאירים עקב הידבקות בנגיף HPV.

 

טיפול בלייזר ומערכת החיסון

יש מספר טיפולים עבור קונדילומה ואחד הבולטים והיעילים ביותר שבהם הוא הלייזר. בכל הקשור אל הריפוי מהמחלה, הטיפול בלייזר מעודד את המערכת החיסונית לסילוק מהיר יותר של נגיף הפפילומה האנושי, ומעבר לכך הטיפול מוגבל בעומקו ולכן הכוויה מתרפאת במהירות. למעשה, אימוץ של הליך הבדיקה, האבחון והטיפול המוצע במרכז להסרת קונדילומה, עשוי בהחלט להביא להחלמה וריפוי מלאים, לרבות הסתלקות מלאה של נגיפי הפפילומה, וזאת כאמור ביחד עם פעולות לחיזוק המערכת החיסונית.

 

למידע נוסף, אבחון וטיפול בקונדילומה

לפרטים נוספים אודות קונדילומה חוזרת ולקביעת פגישת אבחון וייעוץ, הנכם מוזמנים לפנות אל המרכז להסרת קונדילומה בטלפון 03-6956867.

קבעו תור מהיר