קונדילומה תסמינים

קונדילומה: תסמינים וסיכון

קונדילומה היא מחלה אשר ביטויה המרכזי הינו בליטות המופיעות על גבי האפידרמיס, אשר נגרמות עקב הידבקות בנגיף HPV – פפילומה אנושי. למעשה, ישנם עשרות זנים של נגיף הפפילומה אולם שניים מהם, נגיפים מספר 11 ומספר 6, אחראיים על 9 מכל 10 מקרים של קונדילומה, ומאידך הם גם בעלי סיכון מינימאלי לגרימת ממחלת הסרטן.

מהם התסמינים של קונדילומה

למחלת קונדילומה תסמינים שונים ומגוונים המשתנים מאדם לאדם. בין היתר, התסמינים עשויים לכלול כתם בהיר או כהה, בליטות, כאבים מקומיים, סדקים, שריטות, פצעים, דימומים, גרד וסימני גירוד. במרבית המקרים, אחד התסמינים הללו או אחד מהם עומדים מאחורי הגעתם של גברים ונשים אל הרופא. כאמור, המחלה מתבטאת בבליטות על פני האפידרמיס, כאשר יכולה להיות זו בליטה אחת או יותר, בצורה משונצת, עגולה, צורת כרובית, בליטות על גבי גבעול או מחוברות לגמרי אל העור.

יש לציין כי הבליטות עשויות להופיע על גבי מספר אזורים בגוף, או על גבי אזור אחד, ומכאן שצריך לבחון את כלל האזורים והאיברים שעליהם עשויות הבליטות להופיע, מלבד המקומות שאותם מראה החולה לרופא. כך לדוגמא, בכרבע מהמקרים שבהם מופיעות בליטות בפות הן יימצאו גם בפיית השופכה, ולכן חובה לבדוק גם את האזור הזה. לעומת זאת, אצל אחד מכל חמישה גברים שיש להם קונדילומה בפין, יהיו גם בליטות בפיית השופכה.

 

האם תסמיני קונדילומה יכולים להיות מסוכנים

מחקרים מעידים כי גידולי קונדילומה אכן עלולים להפוך לממאירים, עם סיכון של פי 3 להיווצרות מחלת הסרטן באיברי המין והשתן הנשיים והגבריים. יחד עם זאת, כאשר מדובר בנגיפים מספר 11 ומספר 6 התופעה היא כאמור נדירה. יש לציין כי קיימת החמרה במידת הזיהום שיוצר נגיף הפפילומה אצל אנשים הסובלים מלקות חיסונית כזו או אחרת, ולכן גם נמצא אצלם יותר חזרה של המחלה, נגעים יותר גדולים, חוסר נוחות, ואף התקדמות אל מצבים ממאירים. מלבד זאת, אחד הסיכונים של הקונדילומה בנשים היא הפרעה ללידה ואצירת שתן.

 

למידע נוסף, אבחון וטיפול בקונדילומה

המעוניינים בפרטים נוספים אודות מחלת קונדילומה: תסמינים, סיכונים וטיפולים, והמעוניינים לקבוע פגישת אבחון וייעוץ, מוזמנים לפנות אל המרכז להסרת קונדילומה בטלפון 03-6956867.

קבעו תור מהיר